sâmbătă, 9 octombrie 2010

Despre spirulina si detoxifiere.




Maine este ziua internationala raw vegan! Slava domnului ca o voi putea sarbatori si eu cu o mana de oameni in Brasov. Voi fi maine alaturi de Ramona Chivereanu si cativa "sectanti". Ce ma bucur ca mai intalnesc oameni ca mine in imprejurimi. Intamplarea e cu mult mai amuzanta si minunata cand am aflat ca stau la cativa pasi de Ramona. Locuim in acelasi cartier! Ca sa vezi!
Voi scrie o postare speciala cu si despre acest eveniment saptamana viitoare.

Pana atunci, va mai scriu ce s-a mai intamplat in viata mea, din luna Mai incoace.
Primul lucru care l-am achizitionat dupa aderarea mea la "secta" a fost o punga de chlorella si doua pungi de spirulina. De la Andreea, of course.

Am facut primul meu smoothie. Super smoothie juice! Biac! A fost ORIBIL! Pusai asa: 1 lingurita chlorella, 2 lingurite spirulina, niste frunze de spanac, si un castron de capsuni. Avea un usor miros si gust de capsuni. Ce predomina? Este imposibil de explicat in cuvinte. Biac biac! Daaar am baut un pahar, cu inghitituri mici. Al doilea am zis mai tarziu. Mai tarziu a ajuns in chiuveta!
Ce era de facut? Trebuia sa iau spirulina si chlorella. Aceste doua microalge marine sunt prea importante si fac prea mult bine sa nu le iau. Trebuia sa ma lupt cu demonii din mine si sa dau pe gat licoarea magica... cumva. Mda. Mi-am adus aminte de un reportaj tv in care se demonstra ca fara miros, nu exista nici gusit. Muahaaaa... ti-am gasit acul de cojoc spirulina urat mirositoare!

De fapt, spirulina e parfum fata de chlorella. Am inceput sa imi fac o potiune. Stiu ca am inceput exact pe 29 mai ( cu cea capsunata). Din 30 am folosit alta metoda. Musai sa v-o impartasesc si voua. Se ia jumatate de lamaie, se face suc, apoi se pune o lingura de miere, apoi o lingurita chlorella si 2 lingurite spirulina. De ce lamaie si miere? Pai lamaia taie din greata ce vine de la alge iar mierea gadila in mod placut glandele salivare care in mod normal le simtim numai cand ne gandim la o lamaie zemoasa. Plus ca lamaia ajuta la dizolvarea cu usurinta a algelor. Putem considera lamaia si mierea doua superfood-uri. (despre superfood-uri intr-un numar viitor)
Mai departe. Se freaca cu lingura ( ca la ness), si se fac fete-fete de la mirosul emanat. Apoi se umple cu apa paharul. Ieseam pe balcon cand amestecam prafurile sa nu ma doboare mirosul. In paralel, pregateam un pahar mare cu apa plata. Apoi incepeam ritualul! Cu mana dreapta ma prindeam de nas ( eram mai sigura pe ea :))) ) si cu stanga luam paharul si gal gal gal pe soseaua gatului, vorba cantecului.. pe nerasuflate. Apoi tot cu mana neclintita de la nas trageam o gura de aer, si venea paharul mare cu apa plata. Apoi juma de legatura de patrunjel sau marar... ce prindeam mai repede. Dupa ce mestecam bine verdeata, luam mana de la nas si respiram usurata! Spirulina urat mirositoare era istorie. Dar era in stomac. Si pentru ca era in cea mai lichida forma, proteinele si efectele ei magice imi invadau corpul si imi ofereau bunastare si rasfat pentru sanatatea mea.

Smoothie-ul cu spirulina, chlorella si capsuni. Si privelistea de la balconul din bucatarie.

Dupa aceasta relatare este posibil ca spirulina sa piarda cativa potentiali clienti, dar asteptati. Urmeaza sa ii laud calitatile. Sa va demonstrez ca merita "chinul".
Intre timp, corina a descoperit blenderul si acum pune tot acolo, vrum vrum si bautura ii gata in cateva secunde. Procedeul de inghitire a ramas insa neschimbat :)))

Spirulina... este o minune a naturii. Nu cred ca are sens sa va enumar ce face ea corpului omenesc. Este de ajuns sa scrieti pe google si veti gasi zeci de pagini cu explicatiile de rigoare.
Chlorella este in primul rand foarte bogata in clorofila si este foarte buna pentru persoanele ce sufera de constipatie. Plus multe alte beneficii. Foarte multe.
Cei care au mai citit de aceasta dieta si acest stil de viata, sigur au aflat ca dupa ce corpul nostru incepe sa primeasca mancare sanatoasa, el incepe sa lucreze in interior si sa scoata afara toxine acumulate timp de o viata intreaga. Incepe detoxifierea. Alleluia! Aceasta perioada este insa una foarte grea si dificila pentru unele persoane. Spun asta, pentru ca fiecare om este diferit si corpul reactioneaza in felul lui. Cand toxinele sunt scoase din tesuturile in care au fost stocate, ele sunt transportate catre organele de excretie: intenstine, vezica, glande sudoripare... Ele sunt transportate acolo de catre sange. Incercati sa va imaginati acele toxine care sunt din nou in sange in corpul nostru. E treaba grea si urata, va spun eu. Corpul incepe sa aibe tot felul de reactii urate: febra, stari de raceala, mucozitati, urina urat mirositoare, transpiratie grea, dureri de cap, stari de oboseala, de ameteala. Si simptomele pot continua.
Ce face omul slab de inger atunci? Se sperie. Se sperie taaare. Isi zice ca nu s-a simtit niciodata atat de rau cand manca "normal" - carnuri si produse de origine animala. E sigur ca acest regim vegetarian este de vina si revine la starea de dinainte. Dar, cei ce sunt ambitiosi si incapatanati ( ca mine) continua.

La mine insa e cu totul alta poveste. Eu nu am avut absolut nici un simptom din cele enumerate mai sus. M-am simtit din ce in ce mai bine zi dupa zi. Detoxifierea a fost foarte lina si usoara. Sunt 100% sigura ca a fost din cauza spirulinei si a chlorellei. Aceste doua microalge ajuta extrem de mult la detoxifiere. Asa ca pentru mine a fost floare la ureche.
Cei ce nu consuma spirulina.. sau poate consuma dar corpul are totusi reactii urate la detoxifiere, cu putina rabdare se vor elibera de toxine intr-un ritm alert. Este foarte important sa nu renunte. Mai ales in aceasta etapa!

Va scriu in cateva cuvinte cum s-a imbunatatit viata mea dupa 2 luni de raw.
- am scapat de constipatie. Zau va zic. Inainte mergeam la toaleta o data la 3 zile. Nu ma stresam prea tare. Mereu imi spuneam ca daca nu vrea sa iasa, nu vrea domle. Dar nu era bine. Nu prea ma pricep eu foarte bine sa explic ce se intampla in colon si intestine in acest timp. Cu siguranta insa se produc toxine si corpul nostru nu este deloc fericit. Acum merg la toilet zilnic. Uneori de doua ori pe zi. Iar cand imi fac crackersi de in cu tarate de psyllium si ii pap.. in 10 minute sed pe colac. Urgent! :))
- ma simt mai usoara si plina de energie. Uneori prea energica. Imi vine sa o iau la fuga la sanatoasa si sa nu ma mai opresc. Asta se intampla deoarece consum hrana vie ce imi ofera toate vitaminele, enzimele si proteinele de care corpul meu are nevoie. Si pentru ca stomacul nu mai are nevoie de energie sa consume alimente ultra procesate si gatite, toata energia imi ramane bonus. Plus energia ce o capat din fructe si legume. Daca as putea sa o comercializez.. m-as imbogati!
- starea mea mentala este mai buna ca niciodata. Sunt de un optimism dus la extrem.. Am numai ganduri pozitive, dorinte de a face si a drege, fericire si extaz. Viata e mai frumoasa ca niciodata oameni buni.
No, zicand cele de mai sus, revin in curand cu alta postare despre slabitul meu incepand cu luna mai.

ps. Musai sa scriu inca un lucru. Ce iti e cu omul si mentalitatea lui.
Am scos la imprimanta de pe un site despre spirulina si efectele ei miraculoase - previne cancerul, ajuta la vindecarea de diabet, si multe altele - si am dus aceste coli ( poveste lunga cu spirulina domle) acasa, la parintii mei. Tatal meu a citit tot ce scria. Apoi a cugetat. Si apoi a zis: nu cred ca poate face asa ceva. Pffooaaii... m-am infuriat pret de cateva secunde apoi cu un calm raw vegan :)) i-am spus: "Papa, daca iti aduceam in fata o pastila mica si portocalie si iti spuneam ca vindeca orice boala dar costa 1 milion de dolari ai fi crezut nu?" Ei bine, papa-ul meu mereu a fost un fel de gigi contra. Poate a facut asta sa ne motiveze sa ii demonstram contrariul, sau poate asa este el. Imi e oricum foarte drag. Dar asa sunt oamenii in general. Cand li se pune in fata un adevar simplu si pur, ei prefera sa aleaga totusi cele mai intortocheate cai posibile. Si din pacate nu ajung la finalul dorit. Si asta doare. Pe mine ma doare!

22 de comentarii:

  1. Corina, am pus pozele de la intalnirea de ieri la mine pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  2. cate zile se tine detoxifierea?

    RăspundețiȘtergere
  3. Detoxifierea se poate tine 1 zi, 1 weekend, 1 saptamana, 1 luna.. Atat cat poti si cat simti tu!

    RăspundețiȘtergere
  4. si "licoarea" se consuma o data pe zi?

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu m-am invatat sa o consum o data pe zi. Adica pe stomacul gol.. shot.. si gata "chinul"
    Dar se poate imparti in 2 smoothie-uri in cursul zilei. Este chiar mai indicat asa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Off am citit ca sunt bune...si mi-am luat si eu spirulina pudra ca cica sa ma ajute la slabit..dar efectul a fost invers ...mi-a facut foame..probabil din cauza ca am hipotiroidie...si tare as fi vrut sa o pot lua!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Draga anonim sau anonima... Este total gresit sa gandesti ca vei slabi doar cu ajutorul spirulinei. Ea vine ca un mare ajutor in cura de detoxifiere. Ca sa slabesti frumos si sanatos trebuie musai sa iti schimbi stilul de viata!! Mai pe scurt: hrana vie in procent cat mai mare zilnic ( ideal 100%), miscare minim 30 de minute pe zi si apoi mici ajutoare gen spirulina, chlorella, pudra de cacao raw si alte superfood-uri. Nu arunca minunatia de spirulina. Poti consuma o lingurita zilnic fara probleme. Poate ai luat in greutate in prima faza, dar apoi vei da jos. Nu renunta atat de usor la lupta, caci in acest fel nu vei reusi niciodata sa slabesti.
    Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  8. buna ideea cu lamaia...daca inchite fiica-mea...esti tare , zau ! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu "dizolv" agele in gingerata. Am permanent o sticla de suc in frigi. E rapid asa si am de spalat doar un pahar ... si lingurita ;))
    Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  10. Spirulina sub forma de pastile din farmacii este buna? M-ai distrat, Corina, cand ai spus de "secta" :)) Si colegele de la munca imi spun ca asta este un fel de secta iar eu le spun ca si ele fac parte din secta celor care mananca animale, na... Dar asta nu ma impiedica sa-mi beau smoothie-ul de fata cu ele. Ma distreaza cum isi baga nasul, cu precautie, in sticla mea, sa vada cum miroase :)) Si desi imi spun ca nu mirose rau, totusi nu ar bea niciodata asa ceva... Asa as fi spus si eu acum 2 saptamani... De aceea le las in pace...
    Pupici. Irina

    RăspundețiȘtergere
  11. Irina, ii tare bine sa fii sectant raw.
    Spirulina sub forma de comprimate este ok. Mult mai buna decat deloc :P Dar eu mereu o recomand pe cea pudra, deoarece poti lua cantitativ mai mult. Imagineaza-ti ca 1 pastila are 0.5 grame iar doza zilnica ideala este de 10 grame. Cred ca ar fi un soc mult prea mare pentru colegele tale de birou sa te vada luand 20 de pastile o data :))))) glumesc!
    Dar de nu suporti deloc spirulina pudra in smoothie, poti apela la comprimate. Pana te mai obisnuiesti putin :P
    Pupici inzeciti inapoi!

    RăspundețiȘtergere
  12. Hei Corina, vroiam sa iti spun cu mandrie ca azi mi-a venit pachetelul cu Spirulina si Chlorella si l-am baut dupa metoda ta. Desi cand bagam nasul in pahar as fi jurat ca nu pot sa beau asa ceva, partea cu tinutul de nasuc a ajutat si l-am dat gal gal pe gat, fara sa simt vreun gust ciudat. Avea gust de limonada. Doar la final a facut poc in gura mea gustul de peste de la alge. Am baut repeda apica, am gustat dintr-o lamaie, am mai baut apica si am supravietuit. Pupici :*

    RăspundețiȘtergere
  13. :)))))) Ce sweet esti!
    Eu dupa ce termin paharul cu spiru, mai beau un pahar cu apa, tinandu-ma in continuare de nas, si apoi tot cu mana la nasuc iau putina apa de gura, clatesc si gata! Deci ma tin de nas in tot acest timp, fara sa ii dau drumul.
    Si asa nu mai simti strop de gust de baltoaca cu pesti :P

    RăspundețiȘtergere
  14. Esti super tare!!!
    Aveam spirulina si chlorella puse bine pe raft de vreo 2 luni si nu ma mai atingeam de ele... am incercat o caruta de retetele de shake-uri cu spirulina si nimic... ultimele 2 dati chiar am dat-o la boboci :D
    Dar metoda cu tinutul de nas e geniala!!! am spirulina la bord de 2 saptamani si ne simtem bine impreuna :D Eu o beau cu lamaie si dupa dau pe gat suc de gref

    Merci frumos :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daaa... stiu.. ( ca sunt super tare :)))) )
      Pai si eu am tot incercat sa fac cumva sa beau spirulina si sa imi placa, dar nu am reusit neam. Asa ca am apelat la acest truc si a functionat ( si inca functioneaza) fantastic! ;)
      Da-i cu spiru pan la ziua gal gal gal... pe soseaua gatului... gal gal gal... :P

      Ștergere
  15. Ok, ma bag si eu :)
    Am vazut-o (cred) la Paradisul Verde in pungute din alea cu fermoaaaar.
    E buna?
    E toata la fel, ori de unde vine?
    Sau din China nu?
    Si din UK da?
    Sau cum e, la ce sa ma uit? Ce sa-ntreb?

    MUltumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Este buna.. Atata timp cat este sub forma de pudra si poti lua pana la 10 gr zilnic.. e perfect! Adica 2 lingurite rase. La paradisul verde se gaseste! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ha ha ha..si eu mie mi-a venit ieri spirulina+chlorella de P.V. si azi dimineata am avut prima incercare. Asta dupa ce citisem la tine pe blog ca wow ce rea e..si imi inchipuiam tot felul. Vreau sa iti zic ca la cata scarba mi-am facut si cum imi inchipuiam eu, lichidul ce l-am baut a fost chiar pepsi..aproape bun :-)). Deci o sa ne tinem de el, si speram sa dam jos nu sa punem cum am mai citit la cineva pe aici. De asemena sper sa pot sa pastrez o alimentatie cat mai raw. Weekend fain :-)

      Ștergere
    2. :)))) Tot raul spre bine! Ma bucur ca iti place licoarea magica. Cred ca la tine este fermecata si are gust asa de bun! Eu mai trebuie sa o vrajesc si sa o descant putin!
      Te tzuc!

      Ștergere
  17. Buna,
    Minunat blog. Abia l-am descoperit, deci, mai am de citit.
    Vreau sa te intreb de unde procuri chlorella si spirulina. Daca ai vreun site m-ar ajuta enorm. Multumesc!
    Ne mai auzim!
    obanceacristina@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Cristina. Chlorella si spirulina le iau de la un magazin naturist ( www.paradisulverde.com )Sunt sub forma de pudra si le pun in limonada!
      Succes si sa mai imi scrii!

      Ștergere
  18. Buna . Ma intereseaza sa stiu daca pastilele cu spirulina sunt ok si cate trebuie sa iau..ca nici nu am gasit planta de vanzare .. ai vreo idee? Sau crezi ca putem aranja ceva sa cumpar de la voi?

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...