miercuri, 20 octombrie 2010

Episodul lunar

SPM - adeca sindromul premenstrual.

Astazi vreau sa scriu despre acest subiect. Putin cam ciudat, stiu, dar asa simt eu. Si daca asa simt, asa fac!
O sa vorbesc strict din experienta mea personala, de cand sunt raw vegan si nu numai.

Menstruatia mea a fost de cand ma stiu neregulata, lunga si dureroasa. In timpul liceului, in prima zi, abia puteam sa merg la scoala. Apoi urmau 7 zile cu sangerari abundente. In decursul anilor, am luat contraceptive si atunci aveam la data si ora fixa. Si dura mai putin. Dar pentru binele corpului meu, am renuntat la astfel de pastile.
In timp, am mai avut si cateva chisturi care au fost eliminate fara operatie, dar tot cu ajutorul contraceptivelor.

De cand sunt raw, lucrurile stau mai bine. Mentruatia a inceput sa vina la 28 de zile ( inainte venea la 40 de zile) si dureaza mai putin ( 2 - 3 zile ) Cu tot raw food-ismul meu insa nu am scapat de dureri. Am dureri crunte, si pentru ca nu am timp si nervi sa stau in pat si sa ma legan toata ziua, iau doza dubla de pastile calmante (ce contin ibuprofen).
Ceea ce este foarte bine si ma bucura din tot sufletul este ca am scapat de chisturile ovariene. La ultima ecografie a iesit totul brici. Am mai citit despre raw food ca te scapa definitiv de chisturi. Si iata ca si la mine a mers!

Mereu am fost suparata si enervata pe aceasta perioada dinaintea menstruatiei. Pentru ca as manca cat un elefant! Nu ma pot satura! De fapt, stomacul se umple, imi spune ca e plin, dar cerebelul nu si nu! Vrea mancare! Mereu ma ofticam pentru ca tineam diete si slabeam frumos, dar uneori chiar si cu 10 zile inainte de menstruatie ma umflam si puneam la loc greutatea pierduta. Si asa ma necajeam... si ma consolam cu mancarea! Imi ziceam ca incep iar cura dupa ce se termina menstruatia!

Recent insa mi-am dat seama de un lucru. In timpul menstruatiei, corpul meu pierde minerale, fier, calciu, magneziu, etc... Nivelul de glucoza din sange scade si am pofta de duciuri. Corpul retine mai multa apa si ma umflu, aratand ca un balonas.
Dar intr-o buna zi, m-a traznit! Corpul meu cere in avans nutrientii si substantele ce le va pierde in timpul menstruatiei! Eram prostuta ca ma suparam pe el! Intelegeam total gresit aceste simptome. Starile emotionale uneori extreme sunt si ele normale, din cauza hormonilor, a transformarilor chimice din corp. Daca imi va veni sa plang, imi voi pune o comedie la calculator! Nu trebuie sa mai fiu suparata!

De acum incolo, imi voi lasa corpul sa imi spuna ce doreste de la mine si ce vrea sa ii ofer. Ce voi face insa diferit, este sa ii ofer toti nutrientii de care am nevoie prin mancare sanatoasa! Voi cauta alimente cu continut ridicat in calciu, magneziu, potasiu, zinc. Imi voi pregati
"sticks-uri" din morcov, patrunjel, telina. Si voi rontai toata ziua daca asa simt! In privinta dulciurilor, voi manca fructe. Dar un singur fel de fruct o data. Nu amestecate, caci provoaca gaze. Si mai ales in aceasta perioada de timp, nu vreau sa fiu prea balonata.

Acum sunt mult mai linistita si multumita sufleteste. In sfarsit am inteles cum e cu sindromul premenstrual. Stiu ca dupa furtuna vine soarele intotdeauna.

5 comentarii:

  1. Nu m-am gandit niciodata ca pofta de dulce de dinainte e de fapt nevoia organismului pentru o rezerva.Multumesc de supapa desfundata :)
    Imi place blogul tau si te urmaresc. Succes mult in continuare si o toamna plina de culoare.
    CrisR

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca am fost de folos. Si eu ma tot intrebam de unde atat pofta de dulce inainte si apoi nimic! Dar am deslusit misterul!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu am mari probleme cu aceasta perioada din luna, insa n-am prea reusit sa le linistesc cu nimic(doctori, pastile, alimentatie). Daca o sa ai succes cu alimentatia in calmarea durerilor, te rog sa ne impartasesti secretul.
    Dana

    RăspundețiȘtergere
  4. Dana, cu mult drag.
    Menstruatia mea de ceva vreme este foarte ciudata. In ultimele 3 luni nu am mai avut dureri mari ( ultimele 2 luni, un usor discomfort iar luna aceasta absolut nici o durere) Dar ce este foarte ciudat este ca mai nou imi vine menstruatia cam la 40 de zile. Luna asta chiar a venit dupa aproape 50 de zile. Deh.. treburi complicate. :)) Mai multe detalii eventual in privat :)) Ca mi-e putin rusinica sa scriu pe blog astfel de treburi femeiesti :P

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca intervalul dintre menstre este mai lung, este mai bine, deoarece menopauza se va instala mult mai tarziu... ne nastem cu un numar de ovule, care ne tin ... pana se termina... si la fiecare ciclu complet, mai pierdem unul... Asta-i unul dintre motivele pentru care femeile cu mai multi copii intra mai tarziu la menopaunza ... bineinteles ca mai conteaza si genele...
    Cu drag,
    Luciana

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...