luni, 31 ianuarie 2011

Salata de alge cu nuci


Algele sunt cele mai complexe alimente de pe fata pamantului si din adancurile oceanurilor :))
Daca stam sa ne gandim, viata a inceput pe pamant dupa ce a aparut apa. Si in apa a fost prima hrana a vietii: alga!
Algele cele mai des intalnite si consumate sunt:
- Spirulina
- Chlorella
- Alge Dulse, Wakame, Arame, Nori.
Dar sunt convinsa ca sunt cel putin sute de tipuri de alge out there.

Eu am folosit alge marine luate de la naturisti. Nu stiu cum se numesc dar stiu ca sunt ieftine :)) Vreo 4 lei 100 de grame. Deshidratate. Dupa hidratare cantitatea ajunge la vreo 10 persoane. Sunt taiate fasii subtiri, ca niste spaghete. Dupa hidratare, culoarea este un verde inchis, sunt usor gumate ca si textura si miros a mare! Si tot asa si gusta.

Nu am fotografiat fiecare pas dar va povestesc in mare cum am facut. :)) Sau in ocean daca doriti!
Va trebuiesc urmatoarele:
- alge deshidratate - cam un castronel, sau inghesuite bine intr-o jumatate de cana - pt 1 pers.
- nuci hidratate 24-48 de ore - jumate de castronel
- ulei masline - sau orice ulei presat la rece.
- zeama de lamaie - sau otet de mere.
- sare himalaya ( sa fie si putin munte in mare)

Am luat algele, si le-am pus in muuulta apa. De cu seara. Apoi dimineatza, am luat cate o mana sanatoasa si am spalat-o bine de tot. Atentie sa le clatiti cu multa apa, sa indepartati praful sau alte trebusoare (nisip fin). Am pus vreo trei maini de alge intr-un castron mare si am adaugat restul ingredientelor. Am amestecat cu mana, si am tot gustat intre timp pentru ajustare de sare, ulei sau suc de lamaie. Cand am ajuns la gustul dorit, am turnat salata in caserole si i-am promis ca va fi apreciata si mancata toata! Si promisiunea a fost respectata intocmai!

4 comentarii:

  1. Cum adica de la naturisti? De la Plafar? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. De la magazinele naturiste, cele Bio, organice, unde se vand nu doar ceaiuri si alte suplimente, ci si alimente. In Brasov eu le iau de la Paradisul Verde.

    RăspundețiȘtergere
  3. Aseara am facut alge... Le-am tot "plimbat de azi pe maine" ca nu stiam cum sa le fac :))
    Pana la urma le-am tavalit intr-un sos dulce-acrisor. Au fost bune, neasteptat de bune comparativ cu mirosul initial...
    Voi incerca si reteta ta, ca doar acush o vazui :))
    Pupici. N.

    RăspundețiȘtergere
  4. http://ameplant.ro/produs.php?id=500

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...