duminică, 6 martie 2011

Paste Bianco

Am un unchi italian ce a venit in vizita la noi prin septembrie 2010. Face niste paste dumnezeiesti. Auzind ca eu sunt vegana, a zis ca imi prepara ceva deosebit.
Eram la tara, asa ca il vad ca pleaca in gradina si se intoarce cu o mana zdravana de patrunjel. Reteta lui era cam asa: punea ulei de masline intr-o tigaie, in care parpalea putin vreo 2 catei de usturoi si o mana de patrunjel. Apoi turna in tigaie, spaghetele fierte si clatite si amesteca.
Cand mi-a dat sa mananc, nu imi venea sa cred cat de bune sunt! Erau delicioase! Am mancat vreo 3 zile la rand spaghete in bianco. O alta delicatesa era o salata imensa cu rosii, castraveti si multe .. dar muuulte frunze de papadie si de cicoare. Era amaruie, eu mancam mai mult rosiile. Da el a zis ca mananca in fiecare zi salata asta. Iar in italia, merge si o cumpara ca nu are de unde sa o culeaga! Nu e de mirare ca arata foarte bine la varsta lui!
Zilele trecute mi-am adus aminte de reteta lui si am zis ca e musai sa o incerc in varianta raw. Si am procedat in felul urmator:

Ingrediente
1 dovlecel
2-3 linguri ulei de masline
2 catei de usturoi
1 mana de patrunjel verde
sare roz himalaya

Preparare:
Inainte cu vreo 3 ore sa mi se faca foame, am pus intr-un castronel usturoiul taiat marunt, cu patrunjelul taiat si el marunt si am pus cele 3 linguri de ulei de masline, sa se marineze toate impreuna. Plus sare.
Inainte sa ma apuc de mancat, am luat dovlecelul, l-am taiat cu mandolina fasii subtiri pe care apoi le-am taiat individual in linii cat mai subtiri.
Am pus pastele din dovlecel pe farfurie si in mijloc am pus sosul din usturoi, patrunjel si ulei de masline. Am pus si cateva seminte hidratate ce stateau nerabdatoare in apa si am amestecat totul cu grija. Am mai lasat cateva minute sa se aseze dovlecelul cu semintele prin sos si apoi am mancat. Tot.

Ei bine, pastele mele raw au fost incredibile! Gustul nu era identic cu cel al pastelor gatite. Asta e clar.. dar mi-a placut mai mult. Se simte altfel gustul usturoiului ( mult mai puternic la varianta raw) si al uleiului de masline. Semintele au dat un crunch la paste. Mi-a placut mult si o sa mai fac! Va recomand si voua!

5 comentarii:

  1. Tot eu. Unde, Doamne, iarta-ma!, gasiti dovlecei asa lungi?:)) Toate retele de paste din dovlecel arata ca si cum dovlecelul taiat ar fi de lungimea cel putin a unui praz. Ale mele ies intotdeauna de marimea unui... dovlecel. Hmm...

    RăspundețiȘtergere
  2. :))))) Sa iti zic un secret. Dovleceii cumparati sunt chiar mititei ca marime. Este ca si in cazul oamenilor. Daca esti subtire, in poze vei parea inalt. Am feliat dovleceii cu mandolina si apoi cu cutitul ii tai in fasii subtiri de-a lungul feliilor. Cu cat is mai subtiri, cu atat vor parea mai lungi. Am facut si spaghete cu nuci (reteta soon). Dar vreau sa imi cumpar si masinaria de facut spaghete din dovlecel si castraveti. E un must have!
    PS. nici dovlecelul nu il puteam suferi, si acuma este pe primul loc cand fac "paste" :)
    Pup u

    RăspundețiȘtergere
  3. Adica sa tai dovlecelul cu mandolina si apoi sa-l iau la purecat cu cutitul, ca un chinez batran? De ce as face asta in timpul meu liber? :))) Cred ca ma multumesc cu pappardelle mai din topor asa, scurte si natangi. Paste cu nuci, suna interesant, sarmale ai incercat? Conteaza mult varza, eu am o productie de-acasa de la ai mei, iti vine s-o mananci ca pe chipsuri. Hai ca ma duc sa mai beau niste apa si ma culc, nu am nimic la muiat, maine imi mananc unghiile. Cu sos de soia. Noapte buna.

    RăspundețiȘtergere
  4. Papardelele sunt mai mult decat perfecte! La urma urmei, tot dovlecel este, indiferent cum il tai.
    Sarmale inca nu am incercat din lipsa de hrisca. De mancat insa am mancat si sunt excelente. Tre sa fac si eu o portie, doua, trei.
    Noapte buna si tie ( ca tot e noapte acum)

    RăspundețiȘtergere
  5. mandolina?? merge si cu chitara?? sau o cobza ceva :)))

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...