luni, 27 iunie 2011

Spicy veggies stir-nonfry

Adica in traducere: picante legume agitate neprajite :))))
Adica un fel de imitatie de mancare de legume prajita la foc iute probabil pe wok, dar in varianta raw ,fara foc, agitata in castron la temperatura camerei! Adica ati inteles voi! :))))
Aceasta reteta este luata de pe site-ul Rawmazing.com . Un site absolut minunat ce te cucereste prin fotografii, retete si cuvinte frumoase! Asta daca intelegeti putina engleza. De nu, aveti la indemana google language tools :)

Bun. Am fost cucerita de fotografii si dornica sa incerc arome noi ( chilli si turmeric) am zis ca e musai sa o incerc. Si sa o incerce si cei 30 de colegi ai mei! Zis si mancat! :)))

Ingrediente:
2 cani de pastarnac
2 morcovi
1/2 cana seminte de floarea soarelui hidratate 1 ora
3/4 cana brocoli maruntit
1/2 cana de ciuperci feliate subtire.
1/2 ardei gras taiat subtire.

Preparare:
In robotul de bucatarie maruntiti mai intai pastarnacul, oferindu-i forma de bob de orez. Apoi puneti pastarnacul vesel intr-un castron. Procedati la fel cu morcovul. Semintele de floarea soarelui le puteti pune intregi, sau putin maruntite ( tot la robot cu functia pulse cateva secunde)
Brocoli il taiati in buchetele mici iar ciupercile le taiati in felii subtirele.
Puneti toate ingredientele intr-un vas mare si lasati sa se hodine.

Sosul
Da.. e musai sa faceti sosul caci altfel nu mai are nici un farmec stir fry-ul :)
Ingrediente
1/4 cana ulei de masline
1/3 cana rosii deshidratate
1 lingurita pudra de chilli
1 1/2 lingurita praf de curry
1 lingurita praf de turmeric
1 lingura sos de soia Tamari
1 lingura de miere

Preparare:
Inainte sa explic procedeul foarte simplu vreau sa va zic cateva vorbe despre rosiile deshidratate. De cate ori le intalneam in retete pe diverse bloguri, eram total dezamagita si suparata ca eu nu aveam de unde sa cumpar asa ceva si drept urmare imi luam jucariile si nu mai intram pe respectivul blog o vreme :) Dar voi sa nu faceti asa! Rosii deshidratate in ulei gasiti in magazinul Kaufland, imediat dupa raionul de fructe si legume. Printre borcanele de bulion si alte produse din rosii veti gasi rosii deshidratate in ulei (pomodori secchi). Sau puteti gasi pe internet de cautati pe google rosii deshidratate! Pe de alta parte, acum vara puteti sa folositi rosii proaspete. Gustul va fi usor diferit, dar la fel de gustos! Garantat!

Punem in blender uleiul, sosul de soia, rosiile si toate celelalte ingrediente si le mixam vreme indelungata de 2 - 3 minute pana cand rosiile devin pasta si se integreaza perfect in compozitie. Vom avea acum un sos bine mirositor ( de la rosiile deshidratate), galben roditor ( de la curry si turmeric) si picant ispititor ( de la pudra de chilli)

Dupa ce sosul ii gata, il integram usor in legumele nerabdatoare, zambim si ne gandim la ceva frumos si amestecam cu dragoste, incetinel.


Lasam sa se aseze olecutzica, si punem legumele intr-un castronel mic, le indesam putin cu o lingura de lemn si apoi le rasturnam rapid intr-o farfurie mai mare, sa capete forma rotunda, cum vedeti in fotografie. Ca niste profesionisti dom'le!

Eu l-am servit langa "soldatei" din legume! ( observati cele doua tabere adverse! )

Peste legumele picante am pus un mot de pesto de patrunjel, ramas in frigider de cu o zi in urma! Si cateva seminte de canepa shugubetze! :))) A mers de minune!

Enjoy!

10 comentarii:

  1. Absolut suberb Corina!
    Mie imi place mult curry si turmenic asa ca musai o sa incerc aceasta reteta :)

    Multumim ca le impartasesti cu noi.
    Mult spor si inspiratie :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu sunt Ale:) si tare cred ca ar trebui sa deschizi un magazin/restaurant...sa avem si noi in BV ceva pt rawisti:D...eu in 2 luni jumate am trecut d la fumator, carnivor la 80-90% raw...n-am deshidrator dom'le si mananc wasa(paine de aia crocanta de secara)...am dat jos vreo 5-6 kg..acum am 59 si inca simt ca mai dau jos :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ale.. cu siguranta va fi un restaurant raw vegan in brasov. Cand? In curand zic eu!
    Felicitari pentru trecerea de la fumator, carnivor la 80-90% raw. Esti pe drumul nu bun.. ci foarte bun! Cu siguranta o sa mai dai jos cateva kilograme bune. Si vei renaste! Si viata ta va fi cea mai frumoasa!
    Pentru inceput nu trebuie deshidrator. Da-i tare cu zmutiuri pentru care ai nevoie de un blender vertical de putere mica. Eu asa am inceput.
    Stai pe aproape.. si tine-ma la curent cu schimbarile din viata ta! Mi-ar place sa mai aud vesti de la tine... si in curand sa te invit la restaurantul raw! ;)
    Love and sunshine!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am facut si, desi aveam temeri pentru ca nu este pus nimic acru, mi-a placut foarte, foarte tare. Nu am gasit turmeric dar am facut-o fara si categoric am s-o repet iar si iar.
    Multumesc,
    Te imbratisez cu drag,
    Luciana

    RăspundețiȘtergere
  5. Luciana, in reteta originala nu are turmeric. Eu am pus ca aveam in "stoc" in camara si am vrut sa ma imprietenesc mai bine cu acest condiment. Merge bine si fara.
    Ma bucur ca ti-a placut! Este o reteta delicioasa care si mi-e mi-a placut mult!
    Te imbratisez si eu!

    RăspundețiȘtergere
  6. Am ocolit reteta asta de vreo cateva ori, dar astazi am zis gata, ma apuc de treaba, sa vedem ce iese dom'le! Senzationala ! Nu ma asteptam. Iar sotul meu a fost....surprins (cred ca asta e cuvantul potrivit).Nu cred ca se astepta la asa un gust. Cum nici eu nu m-am asteptat, sincera sa fiu.
    Cu drag, de la malul marii!

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte buna! Azi am incercat-o si e delicioasa! Ma gandeam ca are un timp de preparare mai lung, pareau multe ingredinete si de aceea am tot amanat, insa a fost gata repede si mi-a placut mult. Mi-am propus sa incerc aproape zilnic cate o reteta de pe blogul tau. Pana acum, tot ce am incercat, a fost foarte bun!

    RăspundețiȘtergere
  8. Hei ALina.. tot la malul marii esti? Ca asa as veni si eu la o sueta.. Ma bucur ca ti-a placut! Ma bucur taaare!
    Simona.. in urma cu un an daca imi puneai reteta asta in fata, o luam la sanatoasa si ziceam ca e prea complicata domle.. Dar cand incepi sa le faci, sa le amesteci.. totul e mai usor decat iti poti imagina! Ma bucur ca ai facut-o si reteta de mai sus!

    RăspundețiȘtergere
  9. A doua oara cand face sotia mea aceasta reteta de la tine. Delicioasa...

    RăspundețiȘtergere
  10. Super buna salata! Sosul este excelent! Apreciez mult acest blog pt ca retetele de aici sunt garantat gustoase si reusite! Pt o supa de broccoli raw, ce reteta ne-ati recomanda?

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...