duminică, 28 august 2011

Salata de brocoli cu stafide



Aceasta reteta am facut-o mai demult, cand gateam pentru angajatii unei firme. Da.. ati citit bine. Dupa intoarcerea mea de la mare, firma s-a mutat in bucuresti, iar colaborarea noastra a luat sfarsit. Cel putin pentru o perioada de timp. A fost o perioada absolut fantastica si sunt foarte recunoascatoare ca am avut sansa sa prepar mancare pentru oameni, pentru ocazia de a incerca tot felul de retete noi si a "culege" impresiile si reactiile oamenilor la ce le puneam cu drag in farfurie.
Viata merge inainte, momentan ma ocup de mine, printr-o cura de detox ( ceva mai usoara insa). Despre acest lucru, intr-o viitoare postare ;)

Sa revenim acum la aceasta salata ce va spun, este incredibil de delicioasa, de sanatoasa (evident, cum altfel? ) si foarte satioasa! Aceasta salata am gasit-o pe acest minunat site.
Ingrediente: Pentru sos:
1 ceasca de caju (aprox 50 gr) caju hidratat, cel putin 3 ore
150 ml apa plata
2 linguri de ulei de masline/fl soarelui presat la rece

1 ceapa mica verde

1 catel de usturoi

1 lingura de miere/sirop agave

1 lingurita praf de seminte de mustar/1 lingura de mustar clasic

sare de mare/roz de himamaya - dupa gust


Preparare:
Intr-un blender cu putere mare se pune caju-ul scurs impreuna cu apa cat sa il acopere. Se proceseaza cateva minute, pana cand totul se transforma intr-o crema. Se adauga si restul ingredientelor si se mixeaza bine pana cand sunt toate omogenizate. Se pune la rece.

Ingrediente salata:
500 gr brocoli crud
2-3 linguri ulei de masline

2 linguri zeama de lamaie
1 ceapa rosie medie

1 ceasca cu stafide

1 ceasca cu seminte de fl soarelui crude hidratate cel putin 2 ore

1 lingura de seminte de canepa decorticata (optional)

Pregatire:
Brocoli se spala si se taie partea cu florile in buchetele mici. Apoi se pun intr-un castron si se framanta cu mana impreuna cu uleiul si zeama de lamaie ( sa fragezim floricelele de la brocoli). Dupa acest revigorant masaj ( pentru floricele), se adauga ceapa taiata marunt si apoi restul ingredientelor. Eu am adaugat in salata si tulpina de la brocoli, curata de coaja mai groasa si taiata patratele. Era pacat sa o arunc.

Se pune in farfurie dupa pofta inimii si dorinta stomacului, se asezoneaza cu dressing ochiometric si dupa ce se amesteca usor, ca sosul sa ajunga la fiecare component din salata, se poate servi!


12 comentarii:

  1. Arata bine! E o combinatie mai ciudata, dar defapt pentru noi "sectantii" :) ce mai e ciudat? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca ai sa gasesti foarte multe firme, gradinite private, etc. interesate de catering, iti trebuie doar reclama, ca sa afle cei interesati de tine. Eu cum am spus, astept timpul cand iti vei deschide un restaurant sau un snack bar sau orice. Acum nu exista nici unul mai natural. Majoritatea folosesc conserve, semipreparate, sosuri din comert, etc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Angi, dreptate ai.. pentru "sectanti" nimic nu mai este ciudat :)))) Musai sa incerci reteta asta! Iti spun eu ca ii taaare buna!

    Magda, iti multumesc. Cred ca ar merge bine catering la firme si la gradinite. Dar eu visez sa pot merge la om la masa sa vorbesc putin cu el, sa am parte de acest impact real. Sa ii povestesc despre minunile din mancarea vegana, sa ii raspund la intrebari.. Sunt o visatoare... :)
    La catering.. inca ma gandesc. Poate fi o etapa catre viitorul restaurant/bistro/snack bar. Orice va fi, voi tine pe cei apropiati ( din viata reala si de pe blog) la curent!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Poate ai putea sa face un fel de "vegan coaching for begginers" printre altele.

    RăspundețiȘtergere
  5. Da magda. Vreau sa fac astfel de cursuri in Brasov. In curand!

    RăspundețiȘtergere
  6. Poate pentru inceput e mai usor sa deschizi o drinkarie raw, unde sa se taifasuiasca dupa-amiezele la un pahar sanatos si reconfortant, sau la o cana cu must si alte licori datatoare de voiosie, prospetime si putere pentru serile de toamna ce vin.
    Apoi ... usor-usor, de l alicori treci la gustari, langa drinkul raw o gustarica potrivita pentru stomacele fine care nu vor sa se oboseasca cu digestia ci mai mult cu conversatia placuta intr-un spirit usor si senin...
    Camelia Patrascanu

    RăspundețiȘtergere
  7. Corina, in Brasov? I'm in !!!!!! Asteptam un mic anunt, ceva...
    Reteta e geniala, am incercat-o pentru un pranz racoros si ingenios! Multumim si mai ales, multumim pentru "Carticica" virtuala de retete care este foarte utila si haioasa :-)

    RăspundețiȘtergere
  8. Cami, sa sti ca ma gandeam si eu la un loc micut, ca o cofetarie cocheta cu 2 - 3 mese, unde sa servesc smoothie-uri si dulciuri.. si tot asa!
    Danube Daughter, va tin la curent cu ceea ce fac!
    Ma bucur ca ti-a placut reteta si carticica mea!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  9. Este o reteta minunata !!! Am facut-o deja de mai multe ori si am recomandat-o mai departe. Multumim !!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Răspunsuri
    1. Mi-am facut si eu curaj si am facut-o acum, ca iar se strica brocoli in frigider :)) Dupa primele trei inghitituri mi-am facut din nou curaj si am bagat si o stafida in gura :)) E delicioasa!!!!! Delicatesa raw... Imi place cel mai mult culoarea pe care o capata brocoli dupa masaj :)
      Irina

      Ștergere
    2. Irina, culoarea verde rules! Si brocoli este delicios si foarte sanatos! Ma bucur ca ti-a placut!
      Pupici!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...