marți, 20 decembrie 2011

Pinup Christmas Cake

In cele ce urmeaza va voi incanta simturile cu ceva frumos si gustos! Cand zic frumos, ma refer la o minunatie de fata, Otilia.. Cand zic gustos.. sigur este si Otilia o dulceata, dar in aceasta postare voi face referire la prajiturica facuta pentru sedinta foto Christmas PinUp Girl, by Rockabilly. Fotografiile superbe, mai pe larg ori pe lung :P, le gasiti aici
A fost o dupa amiaza captivanta! Am fost si am dus pentru sedinta foto cateva dulciuri. Le-am ornat acolo si ne-am distrat copios la poze.

Cu o zi inainte mi-a venit ideea de a face un blat rosu, din care sa fac cateva tarte mititele cu crema de vanilie si fulgi de cocos, inspirata fiind de fulgii de zapada de Craciun, si un tort in miniatura de ciocolata.. Deoarece ciocolata.. este ciocolata! Am modelat tartele, blatul, si mi-a ramas putina compozitie asa ca mi-a venit ideea sa fac niste cirese. Zis si facut!

Ingrediente blat:
100 gr migdale decojite/caju
1 lingura miere

1 lingurita suc de lamaie

2 linguri pudra de sfecla rosie / 3 linguri suc

1 lingura ulei de cocos

1 lingura ulei de cacao


Preparare:
Se maruntesc mai intai migdalele in robot pana ce le facem faina, apoi se adauga mierea, lamaia, uleiurile si pudra/sucul de sfecla rosie. Daca va ramane compozitie, faceti cateva cirese!
~ Pudra de sfecla rosie am obtinut-o asa: Am pus la deshidratat felii subtiri de sfecla rosie pana cand aceasta a devenit foarte crocanta. Puteti folosi deshidratorul iar de nu aveti, caloriferul. Apoi am luat cateva "cipsuri" si le-am pus in rasnita de cafea. Le-am macinat pana cand le-am transformat intr-o pudra fina. Este o idee minunata daca aveti prea multa sfecla rosie si timp liber. In acest mod, veti avea mereu in casa un colorant natural, usor de folosit.

Crema:
100 gr caju hidratat vreo 3 ore
2 linguri cacao

1 lingura ulei de cocos

2 lingura ulei de cacao

jumatate lingurita de pudra de roscove
2 linguri unt de alune de padure (optional)
jumatate lingurita de pudra de vanilie
1 lingurita rasa de pudra lucuma ( merge si fara)

Preparare:
Se pune in blender caju-ul scurs cu apa cat sa ii egaleze nivelul si se proceseaza 2 -3 minute. De merge in gol, mai adaugam apa.
Urmeaza sa adaugam celelalte ingrediente si sa mixam bineee pana cand totul este bine incorporat. Untul de alune de padure va da acel gust de nutella prajiturii. Eu am folosit cu succes o crema de roscove bio, ce are in componenta ei unt de alune de padure. Este de evitat insa, caci contine putin zahar de trestie. Sper ca intr-o zi sa am un aparat ce va face unt din nuci.


Am folosit un inel culinar pentru a obtine aceasta forma mica si rotunda. Daca nu aveti, puteti pune o folie alimentara intr-o cutiuta patrata ( nu foarte mare). Puneti peste folie blatul, presand usor cu degetele cat mai uniform. Iar cand este gata, asezati si crema deasupra. Dati la congelator peste noapte, apoi scoateti prajitura, tragand usor de folie. Puneti intr-o farfurie, ornati, si lasati la frigider vreo 2 ore inainte de servire! Este o bunatate!

Si dupa sedinta foto... am devorat tot!!!

Multumesc Rockabilly pentru experienta minunata,
Otilia pentru prezentarea sexy a bunatatilor

Calin Sapunaru pentru minunatele fotografii.

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...