luni, 20 mai 2013

Vegan Rider - George Rau

  


"…nu vreau sa cred ca doar exist pe pamant, ca universul mi-a dat viata doar ca sa transform materia organica… simt ca trebuie sa fac ceva mai mult si mai mare decat mine… „ – George Rau, vegan de 1 an si jumate, initiatorul si personajul principal al proiectului „530 de km pe bicicleta in 24 de ore” – o cursa solo de anduranta pentru viata si sanatate, pentru a promova stilul de viata sanatos prin miscare si adoptarea alimentatiei vegane" -Vegan Rider George Rau

 O prietena foarte buna mi-a scris despre George Rau. Pe George nu il cunosc personal, dar l-am intalnit pe facebook de cateva ori. Avem o groaza de lucruri in comun, lucru pe care il veti observa si voi citind interviul dat Jubiricai. Am redat aici o parte din articol, dar ii musai sa intrati pe pagina ei sa il cititi integral.
Este un om care demonstreaza ca se poate. Ca sportul merge foarte bine cu hrana vegana si randamentul este maxim cand ne hranim corpul cu hrana vie! Aici aveti si blogul lui, pentru mai multe detalii despre proiectul sau cu bicicleta! Lectura placuta va doresc! 

Jubirica: De ce vegan? Cand? Unde? Cum?
 George Rau: Multe intrebari, deci tot atatea raspunsuri…sau poate mai multe, poate mai putine.Drumul catre alimentatia vegana a inceput in 2010 cand am avut un accident rutier in urma caruia antebratul stang a suferit o fractura deosebit de grava. Am avut in mana niste “fiare” cum le spun eu J, si dupa 9 luni, medicul a fost de acord sa le scoata, opinia lui fiind ca oasele s-au sudat bine. La 2 luni dupa ce le-am scos, unul dintre oase (radiusul) s-a rupt iarasi in timpul unei activitati fizice nu foarte intense si am ajuns iarasi la operatie…a treia pana in prezent, iar acum am iarasi “fierul” in mana…
Timp de 9 luni respectasem toate indrumarile medicului: suplimente de calciu, cantitati mari de lactate, si totusi antebratul s-a rupt iarasi. Diagnosticul celui de-al doilea medic a fost „Pseudoartroza”, un cuvant pretentios care inseamna o falsa sudare a oaselor. Asa ca am inceput sa ma documentez: care este procesul de sudarea oaselor in diverse tipuri de fracturi, cum se realizeaza absorbtia calciului in organism si fixarea lui in oase, cat dureaza, etc… Si iata ca intr-o buna zi am dat peste un articol care explica mecanismul prin care alimentele acide elimina calciul din corp. Intrigat, am continuat documentarea in aceasta directie. Zi dupa zi, informatiile veneau in cascada si eu le gaseam destul de logice. Si totusi, inca nu eram foarte convins ca alimentatia vegana este raspunsul cautarilor mele. Programarea sociala de pana atunci nu ma lasa sa accept asa usor toata avalansa de noi informatii, radical diferite de tot ceea ce fusesem invatat. Dar in fiecare zi, odata cu fiecare articol citit si fiecare videoclip urmarit, se contura o noua convingere.  Am aflat astfel de Colin T. Campbell, Caldwell Esselstyn, Douglas Graham, Dean Orhish, Robert Morse, Neil Barnard, Michael Klaper, Brian Clement, David Wolfe si multi altii. A fost ca o revelatie, eram hipnotizat de acesti oameni care spuneau cu atata naturalete lucruri ce contravenau medicinei clasice. Eram atat de insetat de aceste noi informatii, de aceasta noua viziune si abordare holistica a sanatatii incat nu ma puteam opri. Si dupa aproape o luna de documentare asidua, am gasit prelegerile dr. Calin Marginean pe care le-am absorbit cu sete. Ultimul episod l-am urmarit sambata 8 oct 2011 si mi-am acordat ziua de duminica pentru a medita la ceea ce avea sa fie o schimbare mare in viata mea…iar incepand cu ziua de luni 10 octombrie am schimbat alimentatia traditionala cu cea bazata pe alimente de origine vegetala si preponderent cruda… Fara perioade  de adaptare sau trecere de la una la alta, asa pur si simplu. Incepusem sa cred atat de mult in toata informatia pe care o acumulasem pe parcursul documentarii mele, incat nu am avut nevoie de perioade de proba si confirmari. Si din acea zi mananc doar alimente de origine vegetala preponderent nepreparate termic.

 Jubirica: Care a fost primul tau contact cu ideea de veganism?
 George Rau: Acum cativa ani am intalnit un vegetarian. Prima mea intrebare, evident, a fost, de unde-si ia proteinele. Nu eram foarte interesat de subiect incat sa insist asupra motivelor. Atatia si atatia ani de conditionare sociala si traditii isi lasasera o amprenta puternica asupra mea.
Primul contact cu termenul de vegan l-am avut in perioada de documentare asupra mecanismelor de absorbtie a calciului. Atunci am aflat diferentele dintre vegetarianism si veganism. Dupa mai bine de 1 an de la adoptarea alimentatiei vegane, continuand documentarea,  am ajuns sa inteleg ce inseamna sa fii vegan. La inceput acest termen imi lasa impresia unei conotatii politice, dar in timp am realizat ca eram departe de adevaratul  sens al veganismului.

 Jubirica: Cum a evoluat pentru tine “adevaratul sens” de a fi vegan
 George Rau: Dupa ce am vazut “Earthlings”, am aflat cum se produce si de unde vine carnea din supermarketuri si am fost oripilat. De la tara fiind, mai toata carnea pe care o mancam era produsa de noi…ca la tara, fapt pentru care socul a fost mult mai puternic. Din alte documentare am aflat cu ce cost pentru natura, ecosisteme si biosfera, este sustinuta cresterea intensiva a animalelor, agricultura industrializata cu tot lantul de productie si m-am ingrozit. Am fost de mic aproape de natura si de animale si atunci am inteles aspectul etic, moral si ecologic al veganismului. M-am simtit eliberat stiind ca noile mele practici alimentare nu mai duc la suferinta altor fiinte si la distrugerea ecosistemelor. Ma bucur cand stiu ca pentru a ma hrani nu trebuie sa curm alte vieti, ma simt bine cand stiu ca energia soarelui, captata de plante, ma energizeaza si pe mine, fara a ma „polua” cu energia mortii din animelele care „s-au sacrificat” pentru noi…

Jubirica: Ce inseamna pentru tine sa fii vegan?
 George Rau: A fi vegan, nu inseamna sa nu consum produse de origine animala si atat; nu inseamna nici sa fiu un maestru desavarsit in arta bucatariei vegetale cu sau fara foc si nici sa mananc sau sa folosesc produse bio si eco, desi nu neg importanta acestui aspect. Pentru mine, a fi vegan, inseamna sa militez activ pentru niste idei si concepte de viata care sa fie in armonie cu legile Planetei si cu toate vietuitoarele ei; inseamna sa nu-mi fie frica sau rusine sa spun ca nu mananc carne; inseamna sa fiu mandru ca nu creez suferinta inutila altor fiinte…inseamna sa te iubesti pe tine, si prin tine sa iubesti toata Natura; inseamna sa te bucuri ca apartii Universului in aceeasi masura in care un copac, un animal, un rau, o floare sau o pasare apartin Universului. Aveam cu totii aceleasi drepturi la viata, fiinte cu constiinta sau nu, cuvantatoare sau nu, putem si trebuie sa ne bucuram impreuna de efemera existenta pe aceasta planeta fiindca suntem toti copii ai stelelor. A fi vegan inseamna sa respecti si sa iubesti toate formele de viata in mod egal si fara discriminare. Aveam cu totii aceleasi drepturi la viata.

 Mai mult....

Un comentariu:

  1. Are ceva luna octombrie :-) Eu am renuntat la carne, oua, alcool de orice fel pe 9 octombrie 2002 .

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...