luni, 13 ianuarie 2014

O coacaza. Trei coacaze. Un tort.


Cand cumparam din supermarket fructe de padure inghetate, era ceva acolo ce ma deranja la nasuc. Era ceva ce nu imi placea. Erau coacazele negre. Dar eu credeam ca sunt afine. Si precum o carcotasa mereu spuneam: ce afine bleah... nu sunt ca alea ce le cumpar vara din piata de la tigani domle. Nu prea le aveam eu cu coacazele..
 Asta vara o prietena m-a sunat si mi-a zis daca vreau coacaze din gradina ei. Toate bio. Si am zis ca da! Nu aveam eu de unde sa stiu ca aceste coacaze pot fi de trei feluri: albe, rosii si negre. I-am luat din fiecare cate o caserola si le-am pus la congelator. Mi-am zis ca la iarna o sa imi prinda bine. Si asa fu!


Coacazele negre sunt orgasmice. Ca atunci cand faci dragoste, ai orgasm, esti dusa in paradis si inapoi... si parca mai vrei dar nu mai poti.. dar de fapt mai poti si mai vrei... si iar ajungi la climax.. si iar mai vrei.. si iti tremura picioarele si toate cele.. Si nu vrei sa se mai termine vreodata. Cam asta simt eu cand am in fata margelele astea negre denumite coacaze negre. Ma innebuneste mirosul lor si as fi in stare sa ma manjesc toata cu ele doar ca mai apoi sa ma miros. As face precum pisica cand ii dai un sambure de maslina.. V-ati cam prins ce vreau sa spun nu? Ati schitat si o imagine cumva? :))))) Deci nu.. nu ma manjiti cu ciocolata... Ci imbracati-ma (doar) cu coacaze negre!
Coacazele negre sunt the best! Asta sa concluzionez rapid si sa trec la reteta!

Ingrediente:
Blat:
100 gr migdale
80 gr fulgi cocos
80 gr curmale
1 lingura de apa.

Crema:
100 gr coacaze negre ( eu am cantarit cate 50 gr si le-am ambalat in pungute mici)
50 gr coacaze rosii
50 gr coacaze albe
250 gr caju
4 linguri ulei de cacao/cocos
2 linguri de miere
100-150 ml apa

Cantitatile sunt pentru o forma de tort cu diametru de 14 cm. Adica mica. Pt diametru de 26 cm, dublati cantitatile.


Preparare:
Migdalele se fac faina in robot. Mai apoi se adauga fulgii de cocos si se mixeaza iar putin. La sfarsit se adauga curmalele taiate marunt dinainte si iar se proceseaza. Dupa ce tot este incorporat si omogen, se pune o lingura de apa si se mai mixeaza putin. Atunci cand avem compozitia lipicioasa e gata!
Luam forma de tort si punem hartie de copt la baza, apoi atasam cercul. Inchidem si turnam compozitia. Presam cu degetele cat mai uniform. La nevoie ne putem umezi degetele.

Crema:
Se pun in blender coacazele negre cu un pahar cu apa ( 100 - 150 ml) si se mixeaza bine. Apoi se strecoara printr-un tifon. Sucul mov inchis se pune din nou in blender ( care intre timp l-am clatit bine) si adaugam caju-ul. Eu nu am pus tot sucul de la inceput si am preferat sa adaug pe parcurs, in functie de cum imi cerea crema. Se mai adauga miere si se proceseaza vreo 2 minute la viteza maxima. Cat sa se faca o crema foarte fina. La sfarsit adaugam uleiul de cacao si mai amestecam vreo 20 secunde.

Luam forma de tort si punem putina crema la baza, apoi asezam in ploaie coacaze rosii, albe si negre. Apoi iar crema. Apoi iar coacaze. Iar crema. Luam niste coacaze si le mirosim.. le gustam! Extaz. Cand se termina crema, nivelam frumos deasupra, batem o data sau de doua ori tortul de masa sa iasa aerul din el si il punem la congelator pentru o noapte. Sa faca nani. A doua zi il scoatem din congelator, scoatem tortul din forma si ne minunam ce culoare frumoasa are! Asa un mov placut nu prea mi-a iesit din combinatiile anterioare!

Nu puteti face acest tort daca nu aveti coacaze negre la indemana. Dar va invit in anul care vine sa cautati sa cumparati coacaze negre. Sunt pline de antioxidanti. Iar gustul... este divin!












Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...