miercuri, 12 februarie 2014

Superbombite cu dragoste



Iar va zapacesc cu macul! Nu am ce sa fac... De cand am descoperit rulada cu mac, mereu fac ceva cu aceste seminte mici mici! Nu e de mirare ca floarea de mac e atat de frumoasa.. Iti atrage privirea si parca te invita sa te bucuri de proprietatile semintelor sale! Au un continut important de vitamina B9 (acid folic), B3, C, tocoferol, fier, calciu, potasiu, magneziu si zinc iar cateva seminte de mac pot reprezenta leacul cel mai simplu pentru multe afectiuni comune care ne ingreuneaza viata de zi cu zi.

Sunt foarte bune impotriva osteoporozei: bogate in calciu si fosfor (care ajuta la o mai buna absorbtie a calciului), semintele de mac dar si uleiul de mac ajuta la prevenirea osteoporozei si la intarirea sistemului osos.
Minunate impotriva racelii: consumul de mac este benefic pentru tratarea afectiunilor aparatului respirator, cum ar fi bronsitele, astmul, stari gripale sau tusea; in timp ce siropul de mac trateaza cu succes raceala, infuzia amelioreaza durerile de urechi sau de dinti.
Indicate pentu o inima sanatoasa: datorita continutului de acid linoleic, consumul de seminte de mac ne protejeaza de bolile de inima, reduce colesterolul rau – LDL si stabilizeaza nivelul de zahar din sange.
Bune pentru putere de concentrare: semintele de mac incluse in alimentatie imbunatatesc capacitatea cognitiva si puterea de concentrare, indepartand stersul si starile de anxietate si, cu putin noroc, si durerile de cap.( sursa). Si mai aflam de mac aici.
Recomand la randul meu consumul cu prudenta. O bombonica din aceasta pe zi este o doza gustoasa si ideala! 2? Hai bine, fie....


Cu un continut important de vitamina B9 (acid folic), B3, C, tocoferol, fier, calciu, potasiu, magneziu si zinc, cateva seminte de mac pot reprezenta leacul cel mai simplu pentru multe afectiuni comune care ne ingreuneaza viata de zi cu zi. - See more at: http://www.doarnatural.ro/seminte-de-mac/#sthash.t360p3ZW.dpuf
Cu un continut important de vitamina B9 (acid folic), B3, C, tocoferol, fier, calciu, potasiu, magneziu si zinc, cateva seminte de mac pot reprezenta leacul cel mai simplu pentru multe afectiuni comune care ne ingreuneaza viata de zi cu zi. - See more at: http://www.doarnatural.ro/seminte-de-mac/#sthash.t360p3ZW.dpuf
Cu un continut important de vitamina B9 (acid folic), B3, C, tocoferol, fier, calciu, potasiu, magneziu si zinc, cateva seminte de mac pot reprezenta leacul cel mai simplu pentru multe afectiuni comune care ne ingreuneaza viata de zi cu zi. - See more at: http://www.doarnatural.ro/seminte-de-mac/#sthash.t360p3ZW.dpuf
Aceste bomboane le-am preparat cu mult drag pentru o fetita de o luna si jumatate. Nu va impacientati.. nu le-am facut sa le pape  mititica. Am rugat-o pe mamica sa le pape si sa ii transmita micutei prin laptic toti nutrientii si dragostea ce le-am pus in aceste bombonici! Inca nu am primit feedback de la mamica, dar sunt sigura ca amandoua s-au bucurat de ele.
M-am gandit evident sa pun in ele o gramada de vitamine, minerale si antioxidanti. Si am ales goji, canepa, mac si susan. Ta daaa... Dar hai sa va scriu ingredientele mai jos:

Ingrediente:
100 gr goji
100 gr migdale
10 curmale
20 gr fulgi de cocos 

200 gr mac
100 gr canepa decorticata
2 linguri de miere
2 linguri ulei de cocos extravirgin
coaja rasa de la jumatate de portocala
3,4 linguri de susan

Preparare:
Am dat macul si canepa prin rasnita si le-am macinat. Apoi am asezat tot intr-un castron si am adaugat mierea, coaja rasa de porto si uleiul de cocos. Am amestecat cu mana pana cand s-a format un aluat. Am pus deoparte, dar nu la rece.

Intre timp, fructele de goji se pun in apa la hidratat circa si ceva (30 de minute).
In robot am pus migdalele si le-am maruntit. Apoi am adaugat fulgii de cocos si am mixat din nou. La sfarsit am adaugat curmalele bine maruntite si am procesat bine pana cand s-au omogenizat. La sfarsit am adaugat fructele de goji, scurse de apa. Amestecul se leaga imediat ( in robotul ce merge) si ne punem sa formam bilute mici ( dupa ce oprim robotul).
Ii drept ca ne trebuie ceva rabdare. Optional mai putem pune si aici nitel ulei de cocos sa ajute mini bombitele sa se intareasca mai repede. Dupa ce facem bilute cat ne tin nervii si timpul, le punem la congi. Cu restul de compozitie putem face bomboane normale si le tavalim prin cocos razuit. Tare bune si asa!

Dupa ce mini bilutele de goji s-au intarit, ne apucam sa le invelim in strat protector de mac. Cu drag si rabdare formam bombonele mari pe care le tavalim in susan! Si apoi le dam la congi pana cand le vom servi!


Macul este mirific! Facusi pana si un tort cu mac si lamaie... A fost fantastic. Ca s-a mancat foarte repede :P. De sunteti curiosi, punem reteta pe blog!
Somnisor dragii mei!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...