miercuri, 3 decembrie 2014

Caramel Kaki Cake


 Nu de putine ori am vazut in supermarket un fruct care imi parea tare ciudat. Si nu eram neam tentata sa il cumpar, gandindu-ma in sinea mea ca cine stie ce ciudatenie o fi si mai dau si banii degeaba pe el. Ii spune Kaki, sau Persimmon sau Sharon...  Stati asa, ca de fapt Kaki nu este Sharon asa cum Sharon nu este Britney...  Dupa cum spune marele Gugal, se pare ca e o diferenta intre cele doua. Precum ca Sharon este rotund si mai putin astrigent decat Kaki-ul. E ca o varianta imbunatatita a celui din urma. Si mai zice de Kaki ca vine din Asia si Sharon din Israel.
 Cand sunt intrebata ce gust are acest fruct ii spun ca e o ca o rosie cu zahar. Asa cum si mango este un morcov cu zahar dar in alta forma.  Tre sa recunosc ca primele fructe de kaki le-am mancat cu oaresce crispare ca nu intelegeam fructul asta cu textura si aspect de rosie dar dulce si placut la mestecare. Nu mi-a luat insa mult timp sa il indragesc. De cate ori il gasesc in magazin la un pret ok si la aspect frumos, luam cateva bucati si ma bucuram de ele ca un copil mic! 
Tot la un search rapid si aflam de kaki urmatoarele:
Kaki este bogat in vitamina A, vitamine din complexul B, vitamina P si vitamina C; contine minerale necesare organismului, precum sodiu, potasiu, magneziu (un mineral ce regleaza metabolismul si combate depresia si starea de oboseala), seleniu si cantitati mici de fier si zinc.
Foarte bogat in betacaroten, fructul kaki este la culoare de un portocaliu puternic, fiind indicat sa se consume cu tot cu coaja.Si mai multe puteti citi AICI, ACI si ACIA. Si pe Google.


Eu am luat acest fruct dintr-un supermarket la un pret foarte bun; vreo 4 bucati. Am impartit unul cu matusa, unul cu mine si au ramas doua sa le impart cu cei dragi. Dar incropite in tort.
Pe langa Kaki, am pus si cateva felii de banane, ca erau pistruiate si coapte asa de frumos ca nu am rezistat!
Aroma de caramel vine de la curmale. Pentru ca daca mestecam o curmala simpla, deshidratata, vom avea surpriza sa constatam ca are gust identic cu caramelele ce le mancam in copilarie, de se lipeau de dinti. Nu am intentionat sa indulcesc tortul cu curmale, dar mi-am adus aminte ca miere ioc. Mereu uit sa imi cumpar din piata! Asadar, tot raul spre bine.. iata un tort raw vegan ETIC.. ce nu contine absolut nimic de origine animala.  Sa trecem in revista asadar continutul!


Ingrediente tort 12 portii ( diametru 24-26 cm):
Blat:
300 gr fulgi de cocos
200 gr curmale
2 linguri cacao pudra
1 avocado copt

Crema:
500 gr caju
200 gr curmale
1 lingura pudra lucuma
100 gr ulei de cocos
500 ml apa

Fructe si decor: 
2 fructe kaki
1 banana mandra si pistruiata
Fulgi de migdale
4 - 5 clementine


Preparare blat.
In robotul cu lama in S asezam curmalele dupa ce in prealabil le-am verificat de samburi ( nu vrem sa ne spargem vreo maseluta sau sa avem vreo surpriza neplacuta) . Cei ce au Thermomix - pun curmalele in vasul uscat. Se proceseaza mai apoi la viteza maxima pana cand curmalele sunt maruntite si purcedem cu adaugarea urmatoarelor ingrediente.
Daca robotul este slabut, atunci putem taia cu cutitul curmalele cat mai marunt cu putinta si le asezam in vasul de la robot. Apoi adaugam fulgii de cocos si pudra de cacao. Mixam 1 - 3 minute pana cand ingredientele sunt bine amestecate si la sfarsit adaugam avocado curatat de coaja si sambure - sa uneasca ingredientele anterioare si sa dea un pic de cremozitate. Mai mixam si cu avocado si apoi turnam compozitia intr-o forma de tort pe baza careia am prins hartie de copt.
Presam cu degetele usor umezite si dam la rece. Cocosul, daca este bine mixat, se intareste repede la rece. Eu in Thermomix in mixez chiar si 3 minute pana incepe chiar sa devina ca o pasta. Acum insa nu am vrut sa ajung chiar aici si l-am procesat doar cat sa se marunteasca mai bine.

Crema:
Pt Thermomix: se pun toate ingredientele in vas si se mixeaza 4 minute la treapta 10. Curmalele se verifica inainte de samburi. Daca e prea multa compozitie, se poate imparti in doua transe.
Pentru blender de 1000W: Se imparte compozitia in doua si se mixeaza la viteza maxima cel putin 2 minute, invartind usor cu o spatula de silicon daca este nevoie. Crema este gata atunci cand are o consistenta smantanoasa si aspect satinat.

Se scoate blatul de la frigider ( sau de unde l-am pus) si se aseaza un strat mic de crema.  Mai apoi asezam bucatele mici de kaki taiate in timp ce thermomixul facea crema :P. Si asezam dupa generozitate, rabdare si bunul plac. Mai apoi mai asezam un strat de crema generos iar deasupra punem rondele de banana. Apoi iarasi crema. Ar fi bine sa mai lasam jumatate de kaki pentru ornat. Daca l-ai pus pe tot in tort, asta sa fie tot baiu! Ornam noi cu altceva! Adica cu clementine taiate rondele, fulgi de migdale, fulgi de cocos.... Ce gasim la indemana! 

Dupa ce am turnat toata crema, asezam forma de tort la congelator peste noapte. Sa se odihneasca dupa atata mixare, macinare, procesare si amestecare. A doua zi scoatem tortul, il lasam pe masa 5-10 minute, indepartam inelul si voila: Caramel Kaki Cake.
Aaaahhh... si da.. aroma de caramel ... vine de la curmale. Si culoarea tot caramelie va fi... de la curmale. V-ati prins nu?

Eu sper sa faceti, sa va placa, si sa imi spuneti si mie cum a mers treaba! Din bucatarie da?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...