miercuri, 16 februarie 2011

Salata de ciupercute


La potluck-ul din 30 ianuarie, am povestit despre tot felul de mancaruri raw. Evident.
La un moment dat am pomenit de reteta de ciuperci cu maioneza raw pe care am facut-o iar alin a zis ca sunt mai bune ( ciupercile) decat cele facute de mama lui ( care erau bestiale, cand mancam si eu oua si restul) Deci.. au fost la inaltime!
Am pomenit ca e mai greu cu maioneza, ca trebuie sa ai grija sa nu se taie. Si atunci Ramona a zis: "eu fac ciuperci cu mustar, fara sa ma mai chinui cu maioneza"
Evrika! Cata dreptate a avut. A doua zi am facut si eu intocmai!

Ingredientele folosite de mine:
- 1 castron de ciuperci curatate si taiate maruntel
- 1 lingura de mustar
- 3 linguri de ulei de masline
- 1 catel de usturoi
- sare dupa gust

Preparare:
Se pun ciupercile intr-un castron. In alt castron mai mic se pune lingura cu mustar, apoi se adauga treptat cate o lingura de ulei, amestecand continuu, ca la maioneza. Apoi se toarna mustarul peste ciuperci, se adauga un catel de usturoi taiat marunt si se adauga sare dupa gust.
Mustarul nu este raw. Eu insa consum ocazional.

In poza de mai jos avem cea de-a treia ciuperca mare cumparata de la alimentara, pe post de painica. Enjoy!

4 comentarii:

  1. Corina tu cum te impaci cu gustul ciupercilor crude? Eu am incercat niste ciuperci umplute dar n-am putut sa le mananc. Mi s-a parut extrem de ciudat gustul lor. Umplutura a fost foarte gustoasa dar ciuperca nu mi-a placut deloc. Le-am pus putin in deshidrator, vreo 3-4 ore am crezut ca se schimba gustul...dar...nicio sansa. Ce rezolvare crezi ca exista la problema asta? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Anky, incearca sa le pui la marinat in ulei de masline si sos de soia ( ochiometric, cu grija insa la sosul de soia caci este sarat). Le poti pune in frigider peste noapte. A doua zi, le scoti, le scurgi si le deshidratezi 4-5 ore. Gustul va fi ca cel al ciupercilor gatite, sau facute la gratar. Nu are cum sa nu iti placa.
    Sau mai incearca sa le tai maruntel, si sa faci o maioneza din mustar, sau cu avocado. Pui sare, marar proaspat, un catel de usturoi.. si iese o minunatie! Si daca insisti cu ele pe post de baza pentru umpluturi, s-ar putea sa te obisnuiesti cu gustul si chiar sa inceapa sa iti placa. ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Mersi de idee, m-am gandit si eu sa le pun la marinat dar dup-aia am zis ca oricum tot acelasi gust vor avea. Dar trebuie sa incerc, sigur se va schimba. Ms mult :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...